Myslím, že keď sa povie skicár, každému sa vybaví jednoduchý softvér, integrovaný v obľúbenom operačnom systéme s oknami, od firmy Microsoft. A naozaj, táto malá užitočná aplikácia zvládne tie najzákladnejšie úlohy s kreslením a vystrihovaním obrázkov, či úpravou veľkosti.
Nie je to však zďaleka jediná možnosť ako pracovať na počítači a skúšať kresliť.
V praxi sa môžeme začať orientovať dvoma základnými smermi v tejto problematike.

projekt

Čo tak skúsiť voľné licencie?

Prvou cestou je možnosť stiahnutia a nainštalovania si voľne stiahnuteľné programy, čiže programy s voľnou licenciou. Práca v takýchto programoch je už o niečo kvalitnejšia a na určitý čas nám iste postačí.
Jedným z reprezentantov softvérov s voľnou licenciou je program Inkscape. Jedná sa o softvér, založený na práci s vektorovou grafikou. Čo to znamená?
Programy pracujúce s vektorovou grafikou využívajú matematické popisy vlastností kriviek, čiar a rôznych tvarov. Keďže ide o matematický popis, v praxi sa to prejaví tým, že možno donekonečna zväčšovať obrázok a ten stále bude krásne ostrý. Typickým príkladom vektorovej grafiky je písmo, niektoré logá, ale aj animované postavičky v rôznych kreslených filmoch.

monitor

Keď už zadarmo nestačí…

Pokiaľ dbáme na profesionalitu a chceme sa stať ozajstnými odborníkmi na grafiku, budeme musieť siahnuť po platených licenciách drahších softvérov.
Tu sa nám ako prvý ponúka verejnosti veľmi známy Photoshop od spoločnosti Adobe. Ale taktiež dobrý, aj keď možno so slabším marketingom, je program Corel Draw.
Pokiaľ chceme byť naďalej verní vektorovej grafike, oplatí sa siahnuť napríklad po softvéri InDesign.

tablet

Iba softvér nestačí!

Softvér však nie je všetko. Okrem dostatočne výkonného počítača budeme potrebovať ešte grafický tablet. Ide o zariadenie, kde na vyznačenej ploche kreslíme naše ťahy dotykovým perom, namiesto používania klasickej počítačovej myši.