To, že na nás vplýva to, aký máme v kancelárii poriadok, ako máme usporiadané veci na pracovnom stole, to či sa vo veciach vyznáme, či v nich máme systém a podobne, o tom už bolo napísaných množstvo článkov. O čom sa však hovorí menej, respektíve vôbec sú farby a ich vplyv na náš pracovný výkon a ich vplyv na zákazníka. Ako teda prefarbiť Vašu pobočku, aby sa Váš biznis správne vyvíjal a aby sa Vám a Vašim zamestnancom dobre pracoval ? Vo všeobecnosti delíme farby ma teplé, studené a neutrálne. Každá z nich má podľa psychológov svoju úlohu nielen v estetickom svete ale aj vo svete pracovnom. Poďme si o nich bližšie porozprávať a môžete sa z týchto tipov inšpirovať.
Teplé farby
Teplé farby sú červená, žltá a oranžová. Ich úlohou je vyvolávať teplo, pôsobiť povzbudzujúco až vzrušujúco. Odporúčajú sa využívať najmä v chladnom pracovnom prostredí alebo v miestnostiach kde sa pracuje v noci, pretože ich povzbudzujúca funkcia pôsobí na zvýšenie vôle pracovníka, udržuje jeho pozornosť a nespôsobuje zvýšenú únavu. Teplé farby sú obľúbené hlavne u žien a mladých ľudí, takže ak je Vaša cieľová kategória práve takáto určite vsaďte na jednu z týchto farieb. Zákazníci sa budú cítiť uvoľnenejšie a celkovo bude prostredie nabité pozitívnou energiou.
Studené farby
K týmto farbám zaraďujeme modrú, zelené a modrozelenú. O nich je známe, že upokojujú a priaznivo pôsobia na zrak. Sú teda vhodné vtedy, ak pracovné prostredie má byť pokojné a nemá rozptyľovať, napríklad pri duševnej práci. Obľúbené sú u mužov a opticky zväčšujú priestor.
Neutrálne farby
Medzi neutrálne farby radíme bielu, sivú a čiernu. Biela sa spravidla používa na stropy, pretože dobre odráža svetlo a miestnosť je tak jasnejšia. Na sivej farbe veľmi dobre vynikajú predmety, takže ak máte obchod a chcete zdôrazniť tovar určite stavte na sivú farbu, pretože na nej veľmi dobre vyniknú a zákazník ich určite neprehliadne. Čiernu farbu neodporúčame, pretože na zákazníkov pôsobí pochmúrne a nie sú otvorený novým možnostiam keďže ju maj zakódovanú ako farbu negatívnu.