Hádam každý z nás túži po čo najefektívnejšom nasadení vo svojom povolaní. Presnejšie povedané, menej vynaloženého času a nervov, viac viditeľných a účinných výsledkov. Najviac to ale platí v odvetví biznisu a riadenia firmy. Koniec koncov, efektívnejší plán pomôže nielen podnikateľovi, ale aj jeho zamestnancom.
• Praktickejší prístup k informáciám
Áno, aj toto je jednou z kľúčových ciest, ktoré zjednoduchšia našu prácu. Nielen jednotlivcovi, ale celému pracovnému kolektívu na čele s podnikateľom. Objednávky, byrokracia, noví zákazníci, starí zákazníci, úlohy,… veľa práce značí, že sa nášmu biznisu darí, môžeme byť iba radi, ale začína to byť trošku otrava. Najmä ak tušíme, že úlohy sú rozhádzané a chcelo by to trošku efektívnejší plán, vďaka ktorému by sme sa nezdržovali s vedomím, že prakticky sme vybavili maximálne štvrtinu z týchto vecí, pričom čas utiekol a stále uteká. Popravde, metódy ako zápis informácií do diára či na papier sú dosť retro. Dnes môžeme využiť spoločný zdroj informácií pomocou online nástrojov a úložísk.
• Dajme si záležať na zorganizovaní úloh, respektíve vyjadrime jasné pokyny
Tým, že si nájdeme cca 30 minút na zorganizovanie úloh vopred, neskôr ušetríme niekoľko hodín denne. Nie je nič horšie, ako keď zamestnanci nevedia presne, čo a ako majú robiť, no a nakoniec sa na nich nakričí. Je to tak zbytočné a neefektívne! Samozrejme aj neľudské. Maximálne 30 minút sústredenia vopred na svoj plán každej strane jedine a len pomôže a aj keď sa nám to v tej chvíli nezdá, následne ušetríme veľa času, ako aj nervov.
• K sústredeniu sa na plán a k realizácii úloh však budeme potrebovať súkromie
Možno poznáte ten pocit. Úlohy máte jasne zadelené, rozumiete im, jediné čo potrebujete je sústrediť sa na zadelenú úlohu a nebyť vyrušovaní stovkami vecí, ktoré by počkali. Teda v tomto nasadení sa venujme jednému úkonu a poriadne. Čítať maily, riešiť otázky,… to musí aspoň 2 hodiny počkať. Rovnako tak aj podnikateľ organizujúci svoj plán by si mal vymedziť túto dobu, kedy nebude rušený.